Aplikacja MPZP
Obsługa konsultacji przystąpień
Spis treści
Portal System Informacji Przestrzennej GISON daje możliwość zamieszczenia formularza pisma dotyczącego aktu planowania przestrzennego, a tym samym złożenia wniosku bądź uwagi do projektu APP.
Złożenie pisma w Portalu SIP
Wnioskodawca uzupełnia informacje obligatoryjne oraz (w razie potrzeby) informacje dodatkowe. Po czym pismo zostaje przesłane do urzędu.
Dostępne są następujące sposoby złożenia pisma:
1. zamieszczenie na Portalu SIP GISON pliku w formacie *.doc lub *.pdf. Wnioskodawca ma możliwość pobrania pliku, wydrukowania, uzupełnienia go ręcznie i złożenia w urzędzie. Pismo należy wprowadzić do aplikacji MPZP
2. zamieszczenie na Portalu SIP GISON aktywnego formularza. Wnioskodawca ma możliwość uzupełnienia danych i pobrania pisma oraz złożenia wydrukowanego w urzędzie. Pismo należy wprowadzić do aplikacji MPZP
3. zamieszczenie na Portalu SIP GISON aktywnego formularza. Wnioskodawca ma możliwość uzupełnienia danych oraz (w zależności od sposobu konfiguracji usługi) podpisania pisma Profilem Zaufanym. Pismo zostanie przesłane do urzędu:
→ możliwość przesłania pisma do aplikacji MPZP (bez nadania sygnatury)
→ możliwość przesłania na skrytkę ePUAP urzędu oraz do aplikacji MPZP (bez nadania sygnatury)
→ możliwość przesłania do elektronicznego obiegu dokumentów oraz aplikacji MPZP (sygnatura zostanie nadana)
Pobranie pisma do aplikacji MPZP
Jeśli pismo zostało przesłane do aplikacji MPZP (wg opcji 3), należy w aplikacji MPZP przejść do zakładki Wnioski, następnie kliknąć przycisk Pobierz nowe wnioski.
Jeśli pismo nie zostało złożone w sposób elektroniczny należy wybrać opcję Dodaj wniosek, a następnie wprowadzić dane ręcznie.
Obsługa pisma
Wprowadzone pismo wymaga weryfikacji oraz obsługi. Aplikacja daje następujące możliwości
Pod przyciskiem Zweryfikuj/uzupełnij dostępna jest sekcja “Rozpatrzenie wójta/burmistrza/prezydenta miasta”, gdzie należy wprowadzić informacje o sposobie rozpatrzenia wniosku oraz ewentualne uwagi.
Weryfikacja i publikacja raportu
1. Obsłużone wnioski podlegają publikacji w formie raportu w Rejestrze Urbanistycznym GISON.
W aplikacji MPZP należy przejść do zakładki Przystąpienia, a następnie do widoku szczegółowego wybranego przystąpienia. Pod przyciskiem „Wykaz wniosków…” (lub uwag) dostępny będzie gotowy raport z wszystkich obsłużonych wniosków/uwag.
2. Raport podlega weryfikacji, a w razie potrzeby edycji zawartości.
Następnie po kliknięciu przycisku Zapisz użytkownik zostaje przeniesiony do wyboru etapu, którego dotyczy wygenerowany raport.
Raport jest już dodany jako załącznik do wybranego etapu.
3. Ostatnim krokiem jest konfiguracja widoczności załączników w Rejestrze Urbanistycznym GISON. Aby to wykonać należy w widoku szczegółowym przystąpienia wybrać opcję Konfiguracja procesu legislacyjnego w Rejestrze Urbanistycznym.
Po rozwinięciu informacji o wybranym etapie użytkownik ma możliwość zaznaczenia, które informacje o załączniku powinny być publikowane.
Raport jest już dostępny w Rejestrze Urbanistycznym GISON w zakładce Akty Planowania Przestrzennego – Przystąpienia.
Aby poprawnie obsłużyć pismo dotyczące aktu planowania przestrzennego należy:
• zweryfikować wniosek w aplikacji i uzupełnić niezbędne informacje
• wygenerowany z listy wniosków raport i dodać jako załącznik do etapu przystąpienia
• oznaczyć załącznik jako publiczny