Sytuacja dokonywania zmiany w organizacji w zakresie lub sposobie jej funkcjonowania może stać się przyczyną kryzysu psychologicznego u pracowników, których zmiana dotyczy lub zagrożonych daną zmianą.
Zmiany te mogą być spowodowane takimi sytuacjami jak np. restrukturyzacja, przekształcenie organizacji, zmiana władz organizacji.
Jak kadra zarządzająca może bezpiecznie przeprowadzić pracowników przez trudne sytuacje, tak aby w najmniejszym stopniu odczuli skutki kryzysu?
Właściwe zrozumienie mechanizmów kryzysu oraz skuteczne wskazówki przekształcenia kryzysu w potencjalne nowe możliwości dadzą kadrze zarządzającej i HR właściwe narzędzia i pozwolą podejść do pracownika w odpowiedni sposób.
Jak pracownik może świadomie poradzić sobie w obliczu sytuacji kryzysowej?
Szkolenie „Zarządzanie kryzysem – czy skutki zmiany mogą być pozytywne?” jest ofertą, która pozwoli pracownikowi zrozumienie stanu psychologicznego jakim jest kryzys oraz zaprezentuje odpowiednie narzędzia i mechanizmy pozwalające właściwe poradzenie sobie z tym stanem.
Szkolenie skierowane jest zarówno do pracownika jak i kadry zarządzającej pozwoli na pozytywne zarządzanie zmianą przez pracownika przy wsparciu kadry zarządzającej co bezpośrednio zmniejszy zagrożenie destabilizacji dla organizacji.
Cel szkolenia:
- Uczestnicy zdobędą umiejętności w zakresie rozpoznawania kryzysu oraz radzenia sobie w kryzysie,
- Uczestnicy poznają zasady zarządzania kryzysem oraz odpowiednich do tego narzędzi (strategii),
- Uczestnicy nabędą umiejętności rozpoznania i wykorzystania pozytywnych aspektów zmiany
Obszary poruszone na szkoleniu:
- Czym jest kryzys? Co dzieje się z osobą przeżywającą kryzys?
- Rodzaje, objawy, etapy kryzysu.
- Konsekwencje wynikające z przeżywania kryzysu. .
- Jakie czynniki odgrywają szczególnie istotną rolę w powstawaniu kryzysu
- Strategie radzenia sobie w kryzysie.