Na seminarium:
- Przedstawimy proces tworzenia uchwały krajobrazowej określony wymogami prawa oraz praktycznie podejście do tworzenia dokumentu.
- Omówimy doświadczenia miasta Cieszyna z całego procesu od zapytania ofertowego do podjęcia uchwały z uwzględnieniem „dobrych praktyk” - czyli co się sprawdziło. Przedstawimy jak i kiedy zrobić konsultacje społeczne by były efektywne. Pokażemy jakie działania można podjąć po uchwaleniu dokumentu i narzędzia pomocne w organizacji pracy przy wdrażaniu zapisów uchwały.
- Webinarium składać się będzie z wystąpienia prelegenta i panelu dyskusyjnego. Uczestnicy będą mogli zadawać pytania za pomocą chatu.
Program szkolenia:
- 1. Ramy ustawowe dla „uchwały krajobrazowej”
- 2. Doświadczenia miasta Cieszyna - najważniejsze aspekty praktyczne:
- Co uwzględnić w zapytaniu ofertowym
- Etapy tworzenia zapisów
- Konsultacje społeczne
- 3. Wykonanie inwentaryzacji terenowej reklam z wykorzystaniem fotorejestracji pasa drogowego i systemu GIS .
- 4. Opracowanie bazy danych reklam z wykorzystaniem narzędzi geoinformatycznych - możliwości analiz przestrzennych GIS.
- 5. Pytania i odpowiedzi